دانستنی ها

عرض سلام و ادب خدمت شما دوستداران علم و دانش.این تارنامه توسط کارشناس ارشد سلولی و مولکولی تنظیم شده است.لطفا در جهت پیشرفت و بهتر شدن این وبلاگ ما را از نظرات سازنده تان بهره مند سازید.با تشکر

این توصیه های پزشکی را جدی بگیریم
 
 
Please don't delete, or ignore even if you have read it before, please read it over again.   
 



این توصیه های پزشکی را جدی بگیریم
 
 
Please don't delete, or ignore even if you have read it before, please read it over again.   
 
 
 
عوامل اصلی صدمات کبد عبارتند از:
 
 
 
1. Sleeping too late and waking up too late are main cause.
 
1. عامل اصلی خیلی دیر خوابیدن و خیلی دیر بیدار شدن است.
 
 
 
2. Not urinating in the morning .
 
ادرار نکردن در صبح
 
 
 
3 . Too much eating.
 
پرخوری
 
 
 
4. Skipping breakfast.
 
ترک صبحانه
 
 
 
5. Consuming too much medication .
 
مصرف بیش از حد داروها
 
 
 
6. Consuming too much preservatives, additives, food coloring, and artificial sweetener.
 
مصرف بیش از حد ‌[مواد غذائی محتوی] نگهدارنده ها، افزودنی ها [ی غیر طبیعی]، رنگهای خوراکی، و قندهای مصنوعی
 
 
 
7... Consuming unhealthy cooking oil .
 
مصرف روغن های پخت و پز ناسالم
 
As much as possible reduce cooking oil use when frying, which includes even the best cooking oils like olive oil. Do not consume fried foods     when you are tired except if the body is very fit .
 
تا آنجا که ممکن است ازاستفاده از روغن های پخت و پز جهت سرخ کردن بکاهید، حتی
 
بهترین روغن ها مثل روغن زیتون. وقتی حال ندارید از مصرف غذاهای سرخ شده بپرهیزید
 
اگرچه از اندام متناسبی برخوردارید.
 
 
 
8. Consuming raw (overly done) foods also add to the burden of liver.
 
8. مصرف غذاهای نیم پز(فرآوری شده) نیز کارکبد را زیاد می کند.
 
Veggies should be eaten raw or cooked 3-5 parts. Fried veggies should be
 
finished in one sitting, do not store.
 
سبزیجات می بایست خام خورده شوند و در صورت پختن بایست 3-5 نوبت خورده شود..
 
سبزیجات سرخ شده می بایست در یک وعده خورده شود، از نگهداری آنها بپرهیزید.
 
 
 
We should prevent this without necessarily spending more. We just have to adopt a good daily lifestyle and eating habits. Maintaining good eating habits and time condition are very important for our            bodies to absorb and get rid of unnecessary chemicals according to 'schedule .'
 
این پیشگیری ها نیاز به خرج اضافی ندارد. فقط باید رابطه مان را با سبک زندگی و
 
رفتارهای غذائی سالم خوب کنیم. اصلاح رفتار عذائی سالم و شرایط زمانی جهت جذب [مواد
 
غذائی] و خلاص شدن از مواد شیمیایی غیر ضروری برابر برنامه زمانبندی شده برای
 
بدنمان خیلی مهم است . 
 
 
 
 
The top five cancer-causing foods are:
 
پنج عامل اصلی غذائی موثر در سرطان عبارتند از:
 
 
 
1.. Hot Dogs
 
1.هات داگ (سوسیس)
 
 
 
Because they are high in nitrates, the Cancer Prevention Coalition advises that children eat no more than  hot dogs a month. If you can't live without hot dogs, buy those made without sodium nitrate.
 
بخاطر اینکه آنها مقدار زیادی نیترات دارند، ائتلاف پیشگیری از سرطان توصیه کرده که
 
بچه ها بیشتر از 12 هات داگ (سوسیس) در ماه نخورند. اگه بدون هات داگ (سوسیس) نمی
 
توانید زندگی کنید، هات داگ های بدون نیترات سدیم بخرید.
 
 
 
2. Processed meats and Bacon
 
2. گوشتهای فرآوری شده و بیکن
 
 
 
 
 
Also high in the same sodium nitrates found in hot dogs, bacon, and other
 
processed meats raise the risk of heart disease. The saturated fat in bacon also contributes to cancer .
 
همانقدر که نیترات های سدیم در هات داگها شناسائی شده در بیکن و سایر  گوشتهای
 
فرآوری شده نیز وجود دارد که خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد.. همچنین چربی
 
های اشباع شده موجود در بیکن منجر به سرطان خواهد شد.
 
3. Doughnuts
 
دونات ها (پیراشکی)
 
 
 
Doughnuts are cancer-causing double trouble.. First, they are made with white flour, sugar, and hydrogenated oils, then fried at high temperatures. Doughnuts may be the worst food you can possibly eat to raise your risk of cancer.
 
دوناتها نیز عامل سرطانی هستند، آنها از آرد سفید، شکر، روغنهای هیدروژنه که در
 
دمای بالا سرخ می شوند ساخته شده است.  دوناتها ممکن است بدترین غذائی باشد که ممکن
 
است بخورید و خطر سرطان را افزایش دهد.
 
 
 
4. French fries
 
4. سیب زمینی سرخ کرده
 
 
 
Like doughnuts, French fries are made with hydrogenated oils and then fried at high temperatures. They also contain cancer- causing acryl  amides which occur during the frying process. They should be called cancer fries, not French fries.
 
مانند دوناتها، سیب زمینی سرخ کرده نیز بوسیله روغنهای هیدروژنه ای و در دمای بالا
 
تهیه می شود. همچنین حاوی آکریل آمیدهایی هستند که در خلال فرآیند سرخ شدن تشکیل
 
شده است. آنها نیز باید سرطان سرخ کرده  نامیده شود، نه سیب زمینی سرخ کرده.
 
 
 
5. Chips, crackers, and cookies
 
چیپس ها، بیسکوئیت های کراکر، و کلوچه ها
 
 
 
Even the ones whose labels claim to be free of trans-fats generally contain small amounts of trans-fats .
 
حتی آنهایی که روی پاکتشان نوشته شده بدون چربی های ترانس عموما حاوی اندکی چربی
 
های ترانس هستند.
 
 
 
جمع آوری و ارسال بهترینهای اینترنت به آدرس ایمیل شما - عضویت رایگان
 
BRAIN DAMAGING HABITS
 
  رفتارهای مخرب مغز:
 
 
 
 
 
 
 
1. No Breakfast
 
1.نخوردن صبحانه
 
People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration
 
 کسانی که صبحانه نمی خورند قند خونشان به سطح پائینتری افت می کند.. این امر باعث
 
تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می شود.
 
 
 
2 . Overeating
 
2. پرخوری
 
It causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power
 
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می
 
شود.
 
 
 
. Smoking
 
3- دخانیات
 
It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease.
 
این امر باعث کوچک شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می شود.
 
 
 
4. استفاده زیاد قند و شکر
 
Too much sugar will interrupt the absorption of proteins and nutrients
 
causing malnutrition and may interfere with brain development.
 
 
 
استفاده زیاد قند و شکر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می کند  و منجر به سوء
 
تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد
 
 
 
5. Air Pollution
 
5. آلودگی هوا
 
The brain is the largest oxygen consumer in our  body. Inhaling polluted air
 
decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency..
 
مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن ماست.. دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن
 
تامینی مغز شده و منجر به کاهش کارآیی مغز می شود.
 
 
 
6 . Sleep Deprivation
 
6. کمبود خواب
 
Sleep allows our brain to rest.. Long term deprivation from sleep will
 
accelerate the death of brain cells..
 
خواب به مغزمان اجازه استراحت می دهد. دوره طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ
 
سلولهای مغزی خواهد شد.
 
 
 
7. Head covered while sleeping
 
7. پوشاندن سر به هنگام خواب
 
Sleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects.
 
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن و کاهش تجمع اکسیژن شده و
 
منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد.
 
 
 
8. Working your brain during illness
 
8.کار کشیدن از مغزتان در هنگام بیماری
 
Working hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain .
 
کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارآئی مغز و در نتیجه
 
صدمه مغزی شود
 
 
 
9. Lacking in stimulating thoughts
 
9.کاهش افکار مثبت
 
Thinking is the best way to train our brain, lacking in brain stimulation
 
thoughts may cause brain shrinkage.
 
فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است. کاهش افکار مثبت مغزی ممکن است
 
باعث کوچک شدن مغز شود.
 
 
 
10. Talking Rarely
 
10. کم حرفی
 
Intellectual conversations will promote the efficiency of the brain
 
مکالمات انتزاعی منجر به رشد کارآئی مغز خواهد شد
 
 
 
 
نوشته شده در سه‌شنبه ۱۳٩٠/٢/٢٧ساعت ٦:٤٢ ‎ب.ظ توسط FH نظرات () |


Design By : Night Skin